FAQ

Zit je met een vraag en wil je snel een antwoord? Neem een kijkje in ons overzicht veelgestelde vragen. Vind je niet meteen het antwoord dat je nodig hebt? Neem dan gerust contact op met onze dienst naverkoop. 

Ik heb een bestelling geplaatst bij Weyne, wat nu?

Nadat je bij ons in de winkel langskwam om je bestelling te plaatsen, gaven wij die door aan de leverancier in kwestie die aan de slag gaat met jouw order. Van zodra jouw order volledig bij ons is aangekomen, krijg je een telefoontje van onze planningsdienst. Dan spreken wij ook meteen met je af wanneer onze chauffeurs bij jou thuis mogen langskomen voor levering en plaatsing.

Wat is de gemiddelde levertermijn voor meubelen van Weyne?

Gemiddeld moet je rekenen op 8 à 10 weken. Uiteraard liggen levertijden nooit 100% vast en kunnen er zich altijd onvoorziene omstandigheden voordoen. Daarin zijn ook wij afhankelijk van onze leveranciers. Als de voorziene levertermijn overschreden wordt door factoren buiten de wil van Weyne om, wordt dit beschouwd als overmacht en legt de koper zich hierbij neer.

Corona-update: gelieve er rekening mee te houden dat onze levertermijnen door corona momenteel vaak een stuk hoger liggen. Dankjewel alvast voor het begrip hieromtrent.

Hoe kan ik betalen bij Meubelen Weyne?

a. Aankopen die je meteen mee naar huis neemt

In de winkel zelf kan je betalen met cash (tot €3.000) of met bancontact. Aankopen die je meteen mee naar huis neemt kan je dus op die manier betalen.

b. Betaling van voorschot

Ook het voorschot voor jouw bestelde meubelen kan zowel cash (tot €3.000) als met bancontact betaald worden.

c. Betaling bij thuislevering

Wanneer onze chauffeur jouw meubelen komt leveren, kan je het openstaande bedrag betalen via overschrijving vooraf, cash (tot €3.000) of via bankcheque. Houd er rekening mee dat betalen met bancontact bij thuislevering niet mogelijk is.

Moet ik een voorschot betalen als ik een bestelling plaats?

Dat is geen must, maar doorgaans werken wij wel met een voorschot van ongeveer 10%. Bij levering of afhaling betaal je dan het resterende saldo. 

Kan ik een cadeaubon van Meubelen Weyne aankopen?

Niets leuker dan iemand verrassen met een cadeaubon van Meubelen Weyne.

Je kan jouw cadeaubon ophalen bij ons in de winkel. Onze cadeaubonnen zijn onbeperkt geldig en kunnen gebruikt worden op ons volledige assortiment (woon-, werk- en slaapcollectie). Je Weyne cadeaubon is cumuleerbaar met andere kortingen en kan ook in schijven opgebruikt worden.

Kan ik kopen op afbetaling?

Kopen op afbetaling is een optie, in dat geval blijven de meubelen of goederen eigendom van Weyne tot volledige vereffening. Wanneer de koper verklaart aan te kopen op afbetaling maar wanneer hij de daartoe nodige stukken tegenover de financieringsmaatschappij of bank niet ondertekent, of wanneer hem de financiering wordt geweigerd, dan geldt de koop – verkoop als een contante verkoop en zijn de meubelen betaalbaar vóór de aflevering.

Kunnen we meubelen thuis laten leveren door Weyne?

Absoluut! Bestellingen vanaf €500 worden gratis geleverd en geplaatst door onze meubelservice.

Wat als ik op een appartement woon? Worden mijn meubelen dan ook gratis geleverd?

Ook als je op een appartement woont, kan je genieten van gratis levering en plaatsing. Houd wel rekening met een extra kost indien er een lift nodig is. De prijs voor een standaard lift is €100 inclusief btw. Wij maken zelf een afspraak met de liftmaatschappij, hierover hoef je je als klant geen zorgen te maken. De liftservice is rechtstreeks te betalen aan de liftmaatschappij op de dag van de levering, dit kan zowel met cash als bancontact. 

Mijn bestelling is klaar voor levering, maar ikzelf kan deze nog niet ontvangen wegens bv. verbouwingswerken. Kan de levering nog even uitgesteld worden?

Wij zorgen met plezier nog even voor jouw bestelling, totdat je klaar bent om deze te ontvangen. Indien we jouw bestelling langer dan 3 maanden na levertermijn moeten stockeren vragen wij enkel een afbetaling van de aankoopsom, maar geen extra kost voor de stockage.

Kunnen we afhalingen doen in het weekend?

Afhalingen kunnen doorgaan op weekdagen van 9u tot 12u en van 13u tot 17:30. In het weekend zijn onze magazijnen doorgaans gesloten. Is het echt niet mogelijk om jouw bestelling op een weekdag af te halen? Geef ons een seintje, dan bekijken we samen de mogelijkheden.

Kunnen we afhalingen doen zonder afspraak?

Het is aangeraden om ons te laten weten wanneer je zou willen langskomen voor je ophaling. Zo kunnen we jouw bestelling al klaarzetten.

Kunnen jullie onze oude meubelen terug meenemen wanneer jullie de nieuwe komen leveren?

Wij nemen met plezier je oude meubelen terug mee, zodat jij je hier geen zorgen over hoeft te maken. Voor deze service vragen wij wel een meerprijs, afhankelijk van het type product en de grootte. Je kan deze service aanvragen bij het plaatsen van je bestelling of bij het inplannen van de levering van je nieuwe meubelen.

Waar kan ik terecht met vragen over de geleverde producten?

Werd jouw bestelling reeds geleverd, maar zit je nog met vragen? Stuur een mailtje naar [email protected].  

Wat is de garantietermijn als ik iets bij Meubelen Weyne koop?

Er is een wettelijke garantietermijn van 2 jaar, specifieke garantievoorwaarden zijn afhankelijk van fabrikant tot fabrikant. 

Waarom kan ik geen prijzen zien op de website van Weyne?

Prijzen hangen steeds af van jouw specifieke wensen als klant. Praktisch al onze producten bieden verschillende mogelijkheden op vlak van afmetingen, kleuren en/of materialen. Uiteraard bepalen deze factoren mee de prijs. In de winkel begeleiden we je graag bij het maken van deze keuzes en maken we een correcte en vrijblijvende offerte op basis van jouw wensen.

Heeft Meubelen Weyne een webshop?

Meubelen Weyne heeft geen webshop, maar op onze website vind je wel heel wat van onze producten terug. Voor een volledig zicht op ons aanbod en de vele mogelijkheden kom je best eens langs bij ons in de winkel. Onze verkopers bekijken met plezier samen met jou de mogelijkheden en kunnen ook een vrijblijvende offerte opmaken, op basis van jouw wensen.

Ik heb interesse in een bepaald artikel, maar vind het niet terug op de website van Weyne. Wat nu?

Onze website geeft alvast een voorproefje van ons volledige aanbod. Heel wat van onze producten zijn daar terug te vinden, maar niet alles. Voor een volledig zicht op ons aanbod en de vele mogelijkheden kom je best eens langs bij ons in de winkel. Onze verkopers bekijken met plezier samen met jou de mogelijkheden en kunnen ook een vrijblijvende offerte opmaken, op basis van jouw wensen. Wil je toch zeker zijn dat je een bepaald product bij ons kunt komen bezichtigen? Bel ons even op, we helpen je graag verder!

Is mijn gekozen artikel ook beschikbaar in een ander type bekleding, kleur, formaat of opstelling?

Praktisch alle producten die je bij ons in de toonzaal ziet staan, bieden heel wat mogelijkheden. Wanneer je een lederen salon in onze toonzaal ziet staan, is de kans heel groot dat deze ook in stof verkrijgbaar is. Omgekeerd geldt hetzelfde uiteraard. Liever een ander kleur? Ook dat kan, kies jouw favoriete kleur uit onze kleurstalen. Daarnaast zijn er ook telkens heel wat mogelijkheden wat betreft opstellingen of andere afmetingen.

Op die manier kan je jouw favoriete product bestellen, perfect volgens jouw persoonlijke wensen. Onze verkopers bekijken graag samen met jou wat er mogelijk is.

Kunnen we bij Weyne in Zarren ook nog steeds terecht voor slaapcomfort nu jullie een nieuwe slaapwinkel hebben geopend in Roeselare?

Absoluut! De bovenverdieping van Meubelen Weyne in Zarren blijft in het teken staan van slaapcomfort. Daar vind je alles om je slaapkamer in te richten en jezelf te verzekeren van een goede nachtrust. Vanuit onze passie voor slaapcomfort is een tweede winkel gegroeid die zich enkel en alleen op slaapcomfort focust, maar dat verandert niets aan ons aanbod in Zarren.